Monday 26 May 2014

TYPICAL

Salam Alayk -




"Perempuan yang sebenar benar perempuan adalah yang lemah lembut , pemalu ,
sopan santun , soft spoken , gelak cover dan bla bla bla"

"Tapi aku tak lemah lembut , kurang pemalu , sopan santun jauh sekali ,
soft spoken mungkin kadang kadang dan gelak cover sangat bukan aku"

"Maknanya kau ni bukan perempuan normal lah"

"Oh ! memang tak normal pun"

Neuron memecut pantas . Digest segala maklumat . Perempuan kena lemah lembut , pemalu , sopan santun , soft spoken dan gelak cover ? Baru betul betul perempuan ? Mungkin .

Hmm . so tak ke kalau tutup aurat bertudung litup berstokin kiut tu dah melambangkan keperempuanan seseorang ? Sebab kadang kadang bukan dengan semua orang kita boleh berlemah lembut , bermalu malu , bersopan santun , bersoft spoken dan bergelak cover . 

Dan boleh je kalau aku nak jadi lemah lembut semua semua tu tapi bukan sebab nak tarik hati lelaki supaya jatuh suka . Jauh sekali nak tawan hati mertua . Biar nampak keras kat 'luar' dan lembut kat 'dalam' . Heh . Macam roti gitu .
Jadi seseorang yang tak mudah cair dengan pujuk rayu manusia yang hanya berani depan perempuan 
instead of go for the wali 
Aku suka jadi perempuan yang buat aktiviti ekstrem dengan member member aku
sebab kita orang nak tunjuk yang islam tu bukan agama yang jumud . heh

Barakallahu feek , May Allah bless
Assalamualaikum 

No comments:

Post a Comment