Saturday 17 May 2014

Random

Assalamualaikumwarahmatullah,



Alhamdulillah atas peminjaman nafas yang tak perlu dibayar dan nikmat islam yang sejak azali lagi Allah letakkan dalam diri . 

Terkadang kita lupa siapa pencipta dan siapa yang dicipta . Siapa yang layak disembah dan siapa penyembah . Siapa yang perlu diagungkan dan siapa penganggung . Siapa Tuhan dan siapa hamba . Siapa kita dan siapa DIA . kan ?

Aku terlalu banyak menghabiskan masa dengan berfikir tentang perasaan manusia lain sedang perasaan si Pencipta perlu aku jaga . terlalu berfikir tentang cemburu dengan manusia lain hingga terabai cemburunya sang Pencipta saat aku cemburukan hambaNya melebihi dirinya . aku alpa dengan duniawi hingga melenyapkan akhirat dalam ingatan . siapa aku nak mengejar 'keredhaan' manusia andai Allah murka ? siapa aku nak menjadi 'attention seekers' dunia andai di akhirat kelak aku dipinggirkanNya ? hinanya diri bersalut dosa . Tetapi pesan orang , pengampunan Allah itu meliputi langit dan bumi . jadi siapa aku untuk tidak bersujud dan memohon sejuta kemaafan dariNya ?

Terkadang aku cemburu dengan jalinan persahabatan mereka diiringi gelak tawa tanpa aku , tapi aku lupa . pesan Rasulullah "janganlah kamu iri dengan persahabatan mereka yang terjalin , jika benar kamu sahabat mereka jadi doakan lah kebahagiaan itu berterusan dalam ukhuwah kalian" . kini sedarlah diri bahawa kau bukan sesiapa di dunia ini melainkan hamba yang orang tidak sedar akan kewujudan mu . Syukur atas kurniaan sahabat yang ada sekarang . mereka lah bertanggungjawab membawa aku mendekati agama sedikit demi sedikit . banyak menegur andai aku silap . bertukar info di bawah bumbung tapak perhimpunan mahupun padang bola baling . semoga jalinan ukhuwah ini berterusan hingga ke jannahMU ya Allah . ameen :)

all credit goes to - fifiwalzarianurulwahidanuradlinanurathiranurainaaerlisyanuranisnursuhailahanishanani
nurulnadiahsarifahhanimnurizwaninursyazwaninurulnazyrarabiatulnuramirahandallclasmmate
deskmateschoolmate :*

No comments:

Post a Comment